sobota, 3 października 2015

Kurs kat. A i zderzenie z rzeczywistością

No więc jestem na kursie na kat. A i dosiadam "większą brykę", tj. Kawasaki ER-6N

i... jestem lekko w szoku, ponieważ muszę się na nim od nowa uczyć jeździć! Totalnie inna bajka niż nisko ułożony środek ciężkości jak w Virago, inna kierownica, inna pozycja jazdy...

Oczywiście nie dałem po sobie poznać, że coś jest nie tak :) i ruszyłem na podbój ósemki. No, niestety musiałem uczyć się jej od nowa, bo nie poszło tak jak sobie wyćwiczyłem na Virago.
Ze slalomem wolny to już w ogóle tragedia :) Jako, że godzin kursu praktycznego jest tylko 20, postanowiłem znaleźć złoty środek - jak ćwiczyć chopperkiem na placu, żeby po przesiadce na Kawę, nie odczuć zbytniej różnicy.

Próbowałem zmienić jakoś pozycję na Virago pochylając się bardziej do przodu, podkładając pod siedzenie poduszkę etc. Niewiele to dało - nadal na kursowym motocyklu nie czułem się pewnie.

I wreszcie znalazłem!

Wpadłem na pomysł, że problem leży w precyzyjnym utrzymywaniu równowagi na motocyklu. Więc zacząłem próbować na Virago jazdy na jedynce bez gazu - jazda w okolicach 0 km/h :) No, ósemka przy tej prędkości to  było wyzwanie - ale po kilkunastu próbach udawało mi się bezbłędnie ją przejechać. Dołożyłem jeszcze jazdę z jedną ręką - 2 ósemki z prawą ręką, 2 z lewą, 1 ósemka na przemian (jedna ręka po zewnętrznej).
Slalom wolny przy takiej prędkości - również to nieźle ogarnąłem.

Gdy przesiadłem się na Kawasaki nie miałem problemu z manewrami i na motocyklu czułem się jak ryba w wodzie :)

Slalom szybki po kilkunastu próbach ogarnąłem ze średnią prędkością bliską 40 km/h, a ominięcie przeszkody nie sprawiało mi problemu przy prędkości ok. 60 km/h.

Hamowanie w wyznaczonej pozycji oraz hamowanie awaryjne to było masełko, nie mówiąc już o ruszaniu na wzniesieniu.

Podsumowując.

Gdy posiadacie motocykl 125 i zamierzacie przystąpić do egz. na kat. A wykonujcie ćwiczenia przy bardzo wolnych prędkościach bliskich 0 km/h - nie będziecie mieć problemu z równowagą i ogarnięciem większego motocykla. To sprawdziło się u mnie i myślę, że i u Was się to sprawdzi :) LwG!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz